Vanaf je inschrijving op de nieuwsbrief tot aan het moment dat u de sleutel ontvangt van jouw woning of appartement: bij de aankoop komt heel wat kijken. Daarom hebben we alle stappen overzichtelijk voor je op een rij gezet.
Door je aan te melden als geïnteresseerde maak je een digitaal woonaccount aan. In deze persoonlijke woonomgeving kan je jouw voorkeur voor een woning of appartementaangeven en gemakkelijk weer terugvinden. In jouw digitaal woonaccount kan je straks de verkoopdocumentatie terugvinden en kan je gebruiken om je straks online in te schrijven voor een woning.
Donderdag 8 mei 2025 om 12:00 uur start de online verkoop van de 7 eengezinswoningen en de 14 appartementen. Vanaf dit moment staan de verkoopdocumenten voor je klaar op de projectwebsite en in jouw persoonlijke woonaccount.
Vanaf de online start verkoop tref je in jouw digitale woonomgeving een digitaal inschrijfformulier aan. Je kan middels dit formulier tot en met 19 mei 2025, 12:00 uur inschrijven op jouw favoriete bouwnummer(s). Geef het bouwnummer van jouw grootste voorkeur als eerste aan. Wij adviseren je om meerdere bouwnummers op te geven zodat wij, indien wij jouweerste voorkeur niet kunnen honoreren, een inzicht hebben in jouw verdere voorkeuren. Uiteraard zullen wij proberen zoveel mogelijk jouw eerste voorkeur te honoreren.
De inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar, hetgeen inhoudt dat uitsluitend de op het inschrijfformulier vermelde aanvrager(s) op het opgegeven woonadres voor het/de voorkeursnummer(s) in aanmerking kan (kunnen) komen. (Echt)paren die samen een woning willen kopen, dienen het formulier dan ook samen in te vullen. Dubbele formulieren zullen worden verwijderd en niet in behandeling worden genomen. Alleen volledig ingevulde inschrijfformulieren worden in behandeling genomen.
Je krijgt een voorrangspositie bij de toewijzing van de bouwnummers als je bij jouw inschrijving door een financiële check toevoegt. Ook als je geen financiering nodig hebt vragen wij je een verklaring op te laten stellen zodat je dit bewijs kunt toevoegen aan jouw inschrijving.
Wij verzoeken je om ons geen andere financiële gegevens aan te leveren. De gratis financiële check is niet geldig als deze niet volledig is ingevuld en ondertekend door een erkend financieel adviseur. De financiële check geldt alleen voor het project Vredehoffase 1 en mag niet ouder zijn dan drie maanden. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na de toewijzing vernietigen wij deze informatie.
Deze financiële check kan je uit laten voeren bij de op de projectsite vermelde hypotheekadviseurs.
Wij proberen zoveel mogelijk kandidaten het bouwnummer van hun eerste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers over het gehele project.
Uiterlijk maandag 26 mei 2025 om 12:00 uur hoor je telefonisch of per e-mail de uitslag van de makelaar. Krijg je een woning/appartement toegewezen, dan wordt je gebeld en plant de makelaar direct een afspraak voor een persoonlijk verkoopgesprek met jou in.
Wanneer wij jou geen bouwnummer kunnen toewijzen, plaatsen wij je op de reservelijsten wordt je hierover per e-mail geïnformeerd.
Tijdens dit gesprek neemt de makelaar alles met je door, zoals het project, de/hettoegewezen woning/appartement, het aankoopproces, juridische zaken en duurzaamheidsaspecten. De gesprekken vinden plaats vanaf eind mei 2025.
Wanneer je besluit tot aankoop, dan is de volgende stap dat de koop- en aannemingsovereenkomst worden opgemaakt en getekend bij de makelaar. Als je afziet van de aankoop volgt een afspraak met een reserve-kandidaat voor het desbetreffende bouwnummer.
Gefeliciteerd, de woning/het appartement is van jou!
Jouw woning/appartement wordt gerealiseerd door Bouwonderneming Stout. Na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst neemt de kopersadviseur van Bouwonderneming Stout binnen een aantal weken contact met je op voor het plannen van een afspraak.
Tijdens deze afspraak kan je je bouwtechnische vragen stellen en jouw standaard of individuele wensen kenbaar maken. Voor de standaard opties verwijzen wij je naar de kopershandleiding & koperskeuzelijst op de projectwebsite. Hierin staan alle afbouwopties waaruit je kan kiezen.
Op het moment dat de opschortende voorwaarden zijn vervuld ontvangt u van ons een ‘goednieuwsbrief’. Dat betekent dat er definitief gebouwd gaat worden!
Nu is het tijd om naar de notaris te gaan voor het passeren van de leveringsakte. Jeontvangt van de notaris een uitnodiging om de leveringsakte te komen tekenen.
Getekend? Gefeliciteerd, nu ben je officieel eigenaar van de grond en de (in aanbouw zijnde) woning!
Tip: Let op de geldigheidsduur van jouw hypotheekofferte. Wij adviseren een minimale geldigheidsduur van 9 maanden tot een jaar. Dit omdat deze periode samenhangt met de periode waarop de opschortende voorwaarden vervuld moeten zijn en het transport bij de notaris kan plaatsvinden.
De bouw gaat naar verwachting van start in het 4e kwartaal van 2025, mits alle vergunningen zijn verleend en het minimaal aantal benodigde woningen en appartementen zijn verkocht.
In kwartaal 1 van 2027 hopen wij de sleutel van jouw woning/appartement aan jou te kunnen overhandigen, mits onvoorziene omstandigheden. Bovenvermelde periodes zijn prognoses en hieraan kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Andy Teeuw
t: 0181-611220
e: info@hypoteeuw.nl
Robert van de Velden
t: 06-12970822
e: robert@hypotheek24-7.nl